Wednesday, January 15, 2014

soe kodukotus

nii-nii, esimesed suured külmad on saabunud. naabrite ennustust ja ehitaja lubadust hästi soojustatud majast on kontrollitud -15 kraadikse külmaga. ja tõesti-tõesti, kui väljas on päeval -8 ja öösel -16, siis toas +24, järgmise päeva õhtuks +20...21. seda skeemiga 1 ahjutäis (korvitäis) hilja õhtul ja üks pliiditäis (pool korvi peenemaid puid) kohe koju saabudes. 
mina kui teada tuntud pliidivihkur pole veel hästi pihta saanud, kuidas toda asjandus kohtlema peaks, et ta vingu sisse ei ajaks, samas aga soemüüri soojaks kütaks. kõik küll räägivad, kui hea asi on pliit, aga ma olen siiski ahju kütja olnud terve elu, nii et võtab vist selle eluka armastama õppimine seal nurgas aega. 
olgu öeldud, et peale ühe laari pannkookide, pole ma sellel veel mingit rooga valmistanud. kuidagi ei juhti niimoodi, et olen suutnud menüü valmis mõelda ja koju minnes meeles pidada, et pliidil võiks neid roogi ju ka valmistada. peale selle on pliidi juures liiga palav ja seda ma ei talu.
aga jah, pliit, va sindrinahk, ei taha madalrõhkkonnaga tõmmata! sai kõik lõõrid-korstnad puhastatud ja isegi kadakaga läbi lükatud ja ei miskit. ju peab suvel korstna kõrgemaks laduma, sest teise katusepoole hari on täpselt samakõrge kui korsten ja ma arvan, et sinna see koer maetud ongi... vinguhaisu ma ei kannata, ma tunnen seda juba siis, kui veel polegi teist ;)
aga kodu on soe, põrand on soe, hommikul ärgates on tunne soe ja süda on ja soe. varbad muidugi külmetavad, aga seda nad teevad kogu aeg, kui õuetemperatuur alla +10-ne on. vanas kodus võisin kütta palju tahes (suurte külmadega ikka 2 x kahte ahju päevas), kraadiklaas näitas toas +24, aga tunne oli jäine. kui ikka põrandad on külmad, siis head nahka ei saa. nüüd aga on mõnus soe, laste pärast pole vaja ka muretseda, kui nad teki ära ajavad. mõnus! 
ja teate, puud tulevad ka ise tuppa! jah, päris ise tulevad :) iga pühapäev veidi enne seda, kui Herr Abikaasa tehtud tööde nimekirja lukku paneb ;)

1 comment:

  1. Dr Ige Ajayi on lihtsalt parim loitsujuht ja abimees. Austusest teie ja teie loitsude vastu pean selle tunnistuse kõigile teatavaks tegema. Olen käinud teistel loitsulugejatel ilma tulemust nägemata. Soovisin lihtsalt varem teie juurde tulla, sain sinust parima. Mu endine abikaasa oli aastaks ära ja ma käisin igal pool ja teistelt loitsumeestelt abi otsimas, kuid tulemusi polnud, kuni mu sõber tutvustas mulle dr Ige Ajayid. Pärast armastusloitsu tegemist sain lõpuks 24 tunni jooksul temalt kõne, nagu dr Ige Ajayi mulle kinnitas. Tema loitsud tegid imesid ja mu abikaasa on tagasi täis armastust. See on ime! Ta tuli järsku tagasi lilledega, öeldes, et ma peaksin talle andestama. Ma olin tõeliselt üllatunud ja šokeeritud, kui mu abikaasa põlvitas, paludes andestust ja et ma teda tagasi võtaksin. Mul on tõesti puudus sõnadest ja olen rõõmus, sina oled mulle ja kogu mu perele saadetud Jumal. Ja nüüd olen taas rõõmus naine. Suur tänu dr Ige Ajayi. Kõik, kes otsivad õiget loitsujuhti, peaksid võtma ühendust dr. Ige Ajayiga aadressil: drigeajayi@gmail.com. Samuti saate talle Whatsappi saata numbril +234 (80)-5739-3990

    ReplyDelete