Tuesday, December 2, 2014

teine suvi tagasivaates

ükspäev sai puhkamisest küll ja asuti toimetama. tehtud sai juba pinnuliseks kiskunud terrassilaudade vahetus + värvimine, kompostri ehitus, põõsarägastiku eemaldamine ning koridori siseviimistlus.

romantiline lillemustriga tapeet ja ilunikerdustega riiuliääred
lihtsalt nii rahul !
alustan lõpust - koridor on kõikse värskem projekt meil hetkel :) kui me siin eelmise aasta suve alguses kolisime, tundsin kohe, et koridori viimistluseks ei ole vaimu peal. lihtsalt ei tekkinud ühtki head ideed. lappasin aga ajakirju ja kolasin netis ringi, aga ei miskit. teadsin vaid, et koju sisenedes võiks astuda romantiliselt põhjamaisesse ruumi, millel on omad krutskid man´. 
pärast 4 nädalalt sellesuvist logelemist, 1 hullumeelset töönädalat ja ühte paari puhkepäeva hakkas aga mõte liikuma :) valisin veidi tapeeti, võõpasin lae valge(ma)ks, tellisin kursakaaslase abikaasalt mööbli, utsitasin oma Abikaasat liistude nurgalõikust selgeks õppima ja nii ta tuli. nüüd on koridor valmis ja ma olen nii-nii rahul! ainult 2 nädalavahetust kulus. ma ütlen veel siia juurde, et asjadel peab laskma settida ja mõtteid tuleb koguda. suure hurraaga peale lendamine pole kunagi midagi head toonud (kui 200-meetrised peedipõllud välja arvata, eksole ;) nüüd oleks vaja veel vannitoaga ühele poole saada, aga see mõnel teisel suvel (ideid on juba omajagu, seekord ootame rahalaevade taga).

kass ootab "katuse" tagasipanemist,
sest tema käib terrassi all magamas
vana eemaldamisel
uus läbivaates - jah, meil on sile pool pealpool!
terrassiga juhtus nii, et ma astusin selle peal endale kevadel ühe igavesti piraka pinnu otse jalga, mis keeldus sealt lahkumast üsna mitu päeva :/ kaalusin juba longates EMO-sse minekut, kui ta siiski kätte sain. oli lausa 2 cm pikk :( kurrradima valus oli! sellest ma üldse ei räägi, et lastel võtsin pinde üle päeva välja ja üleüldse, ei ole ju normaalne, kui toast terrassile astudes peab miskit jalga panema ja võrkkiigust ei saa ohutult tõusta. 
hall terrass ja hall katus - ilus.
uus aiamöödel tuleb ka sama tooni :)
algselt plaanisime lauad üles võtta, puhastada, lihvida ja teisipidi tagasi panna. mõte oli hea, kuid teostamatu. kahjuks olid lauad kinnitatud niiviisi, et kruvid lasti peaagu läbi laua ja need keeldusid välja keerdumast. Herr Abikaasa proovis igat pidi, aga ei jäänud muud üle, kui uued lauad osta. välimise osa suhtes saime õnneks esialgse plaani teostada ja lauad teisipidi keerata (mõtte copyright to Liis - suured tänud!!). puitmaterjali saagimine-paigutus-kinnitus Herr Abikaasa poolt, mulle jäi värvimise ja targutamise osa :D laps väga osavalt kommenteeris, et issi tegi, emme juhendas. mulle päris sellist muljet ei jäänud, olin laudade lihvimise ja värvimisega liialt ametis, lisaks oli liiga palav, et energiat oleks juhendamiseks jäänud... kommenteerisin ainult siis, kui mees küsis. progress missugune :) nüüd on jalge all ilus sile pind, hää mõnus astuda!
oktoobriks on seis juba selline.
kuhu need lehed veel mahuvad, ei tea...
kompostri nokitses Herr Abikaasa salaja valmis, nii et mul jäi ainult fakti konstanteerida, et õite pirakas sai ja sinna mahub küll kõik kraam ära. ajutise tünni kallasime ka kuidagimoodi sinna tühjaks, mis oli juba natuke mulla moodi küll :) pärast mahlaaurutamist maandusid sinna marjakestad, mis kutsus kohale kõik ümbruskonna herilased, aga natuke saepuru kaotas ka selle probleemi. sügisel lisasime tiba puutuhka ka, siis saab eriti hää kraami. 
põõsastikku üritasin juba kevadel oksakääridega piirata, aga sellest asjast ei saanud suuremat asja. kui ikka üht põõsast pole aastaid kujundatud, siis kasvab ta metsaks või siinkohal küll puuks ja oksakääridega pole enam miskit teha. tuli kasutada saagi, ikka sellist suurt ja võimast. selle töö puhul oli küll nii, et mina näitasin näpuga, mees tõmbas saega viuh ja viuh oksa läbi. lärmi sai omajagu, oksi veel rohkem. nüüd on ilus plats, kust alt saab muru niita ja teisele poole aia äärde viinapuud istutada :) selle sae kräunutamise käigus sai meie "oliivipuude" ka tüved ka okstest vabastatud ja nüüd on astelpajupuud ilusate hallikate tuttidega seal aianurgas. täpselt nagu oliivid ;)  avastasin suure rõõmuga, et mul on ka miskit sorti enelas, mis kevadel end kenasti valgesse pidurüüsse sätib! sae alla saatsin veel ka totaalselt hoodusvabana kasvanud hariliku kukerpuu ehk barbarissi oma ülipikkade ja teravate okastega (alles jäi vaid üks tugev põhiharu) ning siberi kontpuu. mõlemad tegelikkuses minu meelest hekitaimed, aga meil on nad omavahel läbi põimunud ja üldse mitte dekoratiivsed. saagisime välja vähemalt 100 kuivanud oska, eks nüüd kevadel näeb, kas saab neist midagi või lähevad väljajuurimisele.
tavaliste elupuude hekk, mis mulle siia elama tulles üldse ei meeldinud, hakkab pügamise peale natuke, rõhk sõnal natuke, ilmet võtma. eriti muidugi majaesine osa, mis tõenäoliselt läheb kunagi autode varjualuse ehituse käigus mahavõtmisele. aga seniks silmailu ja võimalus pügamises kätt harjutada :) uus naabrimees oli nõus ka meie kruntide vahele 2-meetrise puuplangu asemele püramiidelupuud istutama ja sellega ma olen väga rahul! sest naguniigi on sealtpoole aiaäär okasvormide pärusmaa ja rohelised nooljad puud on ikka parem kui plank.
ja veel, mul on ammu mõttes olnud, et tahan endale rodosid. need on lihtsalt nii ilusad. kapriisitarid, aga ilusad. mul on teadmine, et lihtsalt maha istutades nad eriti kasvada ei taha, või kui, siis rabaserval. tegin nüüd taustauuringu ja õppisin põhitõed selgeks ning kevadel läheb turbapeenra rajamiseks. isegi koha mõtlesin välja :)
ühe uue püsikupeenra rajasin ka, kuhu said maha kivirikud Flamingo ja Highlander, atsibel Astary Mix, seebilill Innustus, roomav kipslill, vaarikakarva roomav kukehari, Pošarski kellukas ja igihali Vinca minor Verino. Ja kuna mul roosa leellill on, siis võtsin ühe valge ka juurde, et ikka ilu rohkem oleks.
viinamarjad tulevad ka, pähkipõõsad sai sügisel maha võtta, nii et tekkis kohe hea mitu meetrit vaba aiaäärt, kuhu need kullakesed lähevad.
aga nüüd ripuvad äädikapuul juba jõulutuled ja lumi on maas. puhkuse aeg.

No comments:

Post a Comment